FAQ

Forsendelse

Ta kontakt på web@dalegruppen.no så raskt som mulig ved henvendelser angående endringer.

Har du mottatt forsendelsebekreftelse kan vi dessverre ikke gjøre endringer.

Du vil motta en ordrebekreftelse når du legger inn en bestilling. Vi behandler alle ordre fortløpende og du vil motta en forsendelsebekreftelse når varen blir sendt fra vår butikk.

Gjelder det Klikk & Hent vil du motta en egen e-post når varen er klar for henting.

Vi har to fysiske butikker på ulike lokasjoner. Ligger varen på vår andre butikk må den overføres før den kan sendes. Vennligst tillat at behandlingstiden på bestillingen kan være opptil 2 dager.  

I salgs og kampanjeperioder salgsperioder kan det oppstå noe lengre leveringstid.

Vi har ingen mulighet til å spore opp forsvunne pakker utover standard sporing. Derimot forstår vi frustrasjonen ved mistede pakker og ønsker å hjelpe deg så godt som mulig.

Vi kan kontakte vår distributør og starte en sak, hvor vi sporer opp pakken din. I slike tilfeller starter vi saker hos vår distributør, og jobber tett med de for å finne hvor pakken din er.  

Vi benytter Bring (Posten) som transportør i Norge. Fast frakt 75,-

Til utlandet sender vi med DHL. Fast frakt 300,-

Vi jobber hele tiden med å kunne tilby deg den beste og raskeste servicen. Ved salgsperioder og høytider må du påregne noe lenger ordrehåndteringstid. 

Klikk og hent selv hos våre butikker i Ålesund er gratis.

Retur/angrerett

Du kan enkelt få tilsend returlapp på e-post her.

Du vil bli trekt 120,- for returporto.

I følge loven har du angrerett på 14 dager når du handler på nett. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar varen. For at returen skal være gyldig må alle merkelapper og emballasje være intakt, og uten lukt eller merker. Mottar vi en vare som tydelig bærer preg av å blitt brukt vil dette ikke kvalifisere til tilbakebetaling. Vi tar forbehold om at farger på produkt kan avvike på bilder.

Fraktkostnad på 75,-/300,- (world wide shipping) vil ikke bli refundert. 

Ønsker du å bytte eller returnere en vare er det du som må stå for denne kostnaden.

Hvordan returnere:

1.  Få tilsendt returlapp (120,-) her.

2.  Legg ved angrerett skjemaet sammen med varen du ønsker å returnere. Angrerettskjema finner du her.

3.  Pakk varen forsvarlig slik den er godt beskyttet.

4.  Pengene vil bli refundert når vi har mottatt varen.

5.  Ønsker du å senden pakken uten tilsendt fraktlapp, anbefaler vi deg å sende med sporing. Send pakken til: Th.Dale AS, Parkgata 8, 6003 Ålesund

Om pakken ikke blir hentet innen frist hos postkontoret vil returkostnaden bli trekt fra kjøpssum.

Kontakt:

For spørsmål angående din ordre kan du kontakte oss på e-post eller telefon.

web@dalegruppen.no // +47 453 37 676

Ønsker du å bytte til en annen vare eller størrelse returnerer du varen ved nærmeste postkontor.

Få tilsendt fraktlapp her. Returavgift 120,- blir trukket fra din ordre.

Legg inn ny bestilling på ønsket vare. Så raskt vi mottar returen din refunderer vi kjøpssummen.

Øredobber, undertøy, strømpebukser o.l kan ikke returneres på grunn av hygieniske årsaker.

Betaling

Nettbutikken er i Norge, og alle varer sendes ut fra vår fysiske butikk.

Du kan betale med Klarna, Paypal og Vipps om du bestiller fra Norge.

Ved utenlandshandel kan du betale med Paypal.  

I vår nettbutikk blir norsk moms trekt fra i checkout når varen sendes til andre land.

Vær oppmerksom på at din ordre vil få toll og moms i det landet du bestiller til, med en gang varen ankommer valgt destinasjon.

Du kan lese nærmere om dette i våre “Kjøpsbetingelser”.

Reklamasjon

Ta kontakt på web@dalegruppen.no så raskt som mulig ved henvendelser angående feil vare.

Gjelder det skade på vare må du ta kontakt samme dag som du mottar varen.

Send bilde, detaljer forklaring, ordre nummmer og navn.

Om du ønsker å reklamere på en vare kan du enkelt sende en mail til web@dalegruppen.no, og informere om defekten på varen med så mye informasjon som mulig. Legg ved bilde av produktet hvor defekten tydelig vises.

Reklamasjonen vil bli sendt til leverandør og vi informerer deg om reklamasjonen er godkjent eller ikke så raskt vi får svar fra leverandør.

Om du har mottatt en pakke som viser tegn til skade, ber vi deg ta bilde av pakken.

Henvend deg til  web@dalegruppen.no med mest mulig informasjon, slik vi kan ta dette videre til vår distributør.  

Klikk & Hent

Ved en "Klikk & hent" bestilling vil du først motta en ordrebekreftelse. Når varen er klar for opphenting vil du få en e-post om at varen ligger klar hos valgt butikk.

Alle Klikk & Hent ordrer blir tatt fortløpende gjennom dagen. Det kan ta opp til 24 timer før du mottar hentemelding.

Mange e-postleverandører bruker spam-filter som blokkerer for enkelte e-poster. Har du ikke mottatt hentemeldig kan e-posten havnet i spam eller søppelkorg.


INFO

  • Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt.
  • Lageret vårt oppdateres elektronisk. Vi tar forbehold om feil på lager, spesielt under salg og kampanjeperioder.
  • Du må påvente litt lenger leveringstid under salg og kampanjeperioder.
  • Farger kan avvike fra bilde
  • Vi tar forbehold om skrivefeil.
  • Uavhentede pakker vil bli belastet med et gebyr på 250,-